IT rivojlanishi bilan barcha bilimlar endi Internetda almashiladi. Natijada, mening fikrimcha, uzoq vaqtdan beri universitetlarning asosiy roli bo'lib kelgan professor-o'qituvchilardan talabalarga o'qitish o'z mavjudligini yo'qotdi. Kelajakda universitetlarning roli turli xil bilimlarga ega bo'lgan talabalar va professor-o'qituvchilarning birgalikda ta'lim olishlari uchun joy ta'minlashga qaratilishi kerak.
Shuning uchun men universitet ta'limida TRIZdan foydalanishni taklif qilmoqchiman. TRIZ muammoni hal qilish uchun fikrlash vositasi bo'lib, o'quvchilar muammolarni chuqur bilishlari va echimlar haqida o'ylashlari mumkin.
Ba'zan talabaning nuqtai nazari fakultet tomonidan yangi va tasavvurga ega emas. Shu sababli, o'qituvchilar o'quvchilar tajriba va bilim bilan o'ylaydigan echimlarni ishlab chiqishda rol o'ynashi mumkin. Ushbu almashinuvlar orqali o'qituvchilar va talabalar bir-birlarini ilhomlantiradilar.
TRIZni universitet ta'limiga kiritish orqali ijodkorlik va muammolarni hal qilish qobiliyatini hamda an'anaviy ixtisoslashtirilgan bilimlarni rivojlantiruvchi ta'limning yangi shakli amalga oshiriladi. Shunday qilib, o'qituvchilar va talabalar bir-birlarining tajribasi va bilimlaridan foydalanishlari va bir-birlarini rag'batlantirishlari bilan birga o'sishlari mumkin.
No comments:
Post a Comment