Yaponiyadagi fan va muhandislik universitetlarida talabalar nafaqat ma'ruzalarda qatnashadilar, balki laboratoriyalarda ham o'qishadi va tadqiqot qilishadi. O‘zbekistonda laboratoriya tushunchasi hali keng tarqalmagan bo‘lishi mumkin, ammo u Yaponiya laboratoriyasidan farq qiladi.
Yaponiya laboratoriyalarida akademik maslahatchilar odatda mas'uliyatni o'z zimmalariga oladilar, talabalarga tadqiqot mavzularini tayinlaydilar va har kuni tadqiqot olib boradilar. Laboratoriyalar talabalarning ilmiy izlanishlari uchun zarur bo‘lgan asbob-uskunalar va materiallar bilan jihozlangan bo‘lib, talabalar u yerda o‘z ilmiy izlanishlarini davom ettirishlari mumkin.
Natijalar taqdimoti uchrashuvlari muntazam ravishda laboratoriyada o'tkaziladi, bu erda har bir talaba o'z tadqiqot natijalarini taqdim etadi. Shuningdek, siz hamkasblaringizning tadqiqot taqdimotlarini tinglash orqali keng ko'lamli bilimlarga ega bo'lasiz.
Boshqa tomondan, Toshkentdagi men tegishli bo‘lgan universitetda Yaponiyadagidek ilmiy laboratoriya yo‘q, ilmiy izlanishlar faqat ilmiy rahbar va talabalar tomonidan olib boriladi. Shu sababdan ham talabalar o‘z tadqiqoti bilan bog‘liq nou-xau, asbob-uskunalar va materiallarni baham ko‘rmay, o‘zlaricha o‘qishyapti, deb o‘ylayman.
Laboratoriya strukturasini takomillashtirish orqali talabalar ilmiy-tadqiqot ishlarini yanada samarali va sifatli olib borishlari mumkin bo‘ladi. Bundan tashqari, laboratoriya mavjud bo'lsa, universitet yanada qiziqarli joyga aylanishiga ishonaman. Shundan so‘ng, talabalar bir-biridan tinmay mehnat qilib, o‘rganadilar, bu esa O‘zbekistonda akademik tadqiqotlarning rivojlanishiga olib keladi.
No comments:
Post a Comment