Yaponiyadagi muhandislik ta'lim tizimi tadqiqotchilarni tarbiyalashga qaratilgan, menimcha, bu O'zbekistondagi muhandislik ta'limidan biroz farq qiladi.
Bakalavriatning quyi sinflarida barcha talabalar nafaqat maxsus bilimlarni egallaydilar, balki o‘zlarining ixtisoslashgan yo‘nalishlari bo‘yicha eksperimentlar o‘tkazish texnikasini, hisobotlarni yozishni chuqur o‘rganadilar. Bu esa talabalarga nazariy va amaliyot bilan dastlabki bosqichda tanishish imkonini beradi.
Bakalavriatning so‘nggi yilida, boshqacha aytganda, to‘rtinchi kursda talabalar laboratoriyaga tegishli bo‘lib, professor-o‘qituvchilar rahbarligida ilmiy-tadqiqot ishlari bilan shug‘ullanadilar. Bu esa o‘quvchilarga o‘z sohalarida ilg‘or bo‘lib, professional bo‘lib yetishish imkonini beradi. Shuningdek, siz hamkasblar va professorlar bilan yaqin muloqot orqali muloqot qobiliyatingizni yaxshilaysiz.Yapon talabalarining hammasi ham tadqiqotchi bo‘lavermaydi, lekin universitet hayoti davomida ular muhandis sifatida faol bo‘lish uchun asos bo‘lgan maxsus bilimlar, texnik ko‘nikmalar va muloqot ko‘nikmalarini har tomonlama rivojlantiradilar. O‘ylaymanki, bu nuqtadan O‘zbekistonda muhandislik ta’limi sifatini oshirish uchun foydalanish mumkin.
No comments:
Post a Comment