Yaponiya universitetlari, xususan, fan va texnologiya universitetlari tadqiqotchilarni tayyorlashga ongli ravishda o'quv dasturlarini ishlab chiqdilar. Fan va muhandislik universitetlari talabalari deyarli har hafta quyi sinflardan boshlab tajribalar o'tkazadilar va kunlarini topshiriq hisobotlari bilan band qiladilar. Bu erda siz tadqiqotchining asosiy ko'nikmalarini o'rganasiz, bu sohadagi eksperimentlar uchun asosiy usullarni va eksperimental qaydlarni qanday olishni o'rgatadi.
To'rtinchi kursda talabalar seminarlarga qo'shilishadi va ilmiy maslahatchilar rahbarligida bitiruv tadqiqotlari ustida ishlaydilar. Haftalik eksperimental hisobot topshiriqlari tufayli talabalar mustaqil ravishda tadqiqot olib borish ko'nikmalariga ega bo'ldilar. Tadqiqotlar orqali talabalar nafaqat maxsus bilimlarni, balki muloqot va muammolarni hal qilish ko'nikmalarini ham egallashlari mumkin.
Darhaqiqat, ko‘pchilik talabalar tadqiqotchi bo‘lishmasa-da, ular universitetdagi tadqiqotlar orqali jamiyat a’zosi sifatida ishlash asoslarini o‘rganadilar. Tadqiqot faoliyati orqali o'stirilgan ko'nikma va bilimlar jamiyatga kirgandan keyin ham turli vaziyatlarda qo'llaniladi.
Shu tariqa Yaponiya universitetlarida tadqiqotchilarning tayyorlanishi o‘z sohalarida faol ishtirok etayotgan tadqiqotchilar uchun kadrlar resurslarini ochish, shu bilan birga talabalarning jamiyatning faol a’zosi bo‘lishlariga zamin yaratish rolini o‘ynaydi. Yaponiya universitetlari, jumladan, fan va texnologiya universitetlari tadqiqotchilarni tayyorlashga qaratilgan o‘quv dasturlari orqali inson resurslarini rivojlantirishga e’tibor qaratishda davom etishi kutilmoqda.
No comments:
Post a Comment