(141) JABEE sertifikatlash mezonlarining umumiy ko'rinishi: PDCA bilan aloqasi

Tuesday, May 23, 2023

Muhandislik ta'limi sifatini ta'minlash (JABEE)/Quality Assurance of Engineering Education (JABEE)

t f B! P L

Bu erda biz muhandislik ta'lim dasturlari uchun JABEE akkreditatsiya standartlarining asosiy tushunchasini batafsil tushuntiramiz.

JABEE akkreditatsiya mezonlari keng miqyosda "1-mezon: Ta'lim/ta'lim maqsadlarini belgilash va oshkor qilish", "2-mezon: ta'lim usullari", "3-mezon: o'rganish/ta'lim maqsadlariga erishish" va "4-mezon: ta'lim" toifalariga asoslanadi.  Har bir element PDCA tsikliga bog'langan. Buning sababi, muhandislik ta'limi dasturlarini barqaror rivojlantirish uchun o'quv va ta'lim maqsadlariga erishish darajasini baholash va shunga asoslangan rejalarni ko'rib chiqish muhim deb hisoblanadi.


Keling, to'rtta mezonning har birini batafsil ko'rib chiqaylik.

1-mezon: Ta'lim/ta'lim maqsadlarini belgilash va nashr etish

→1-mezon PDCA tsiklining "Reja" ga mos keladi. Xulosa qilib aytganda, o'rganish/ta'lim maqsadlari "siz nima qila olasiz va qay darajada" ni ko'rsatadi. Ta'lim dasturi orqali qanday inson resurslari ishlab chiqilganligi va maqsadga erishish uchun zarur bo'lgan aniq natijalar majmui belgilanganmi yoki yo'qmi, baholanadi. Bundan tashqari, ma'lumotlarning dunyoga mos ravishda ochilishi muhimdir.

2-mezon: Ta’lim vositalari

→2-mezon PDCA ning “Do” bosqichiga mos keladi. 1-mezonda belgilangan maqsadlarga erishish uchun aslida qanday mashg'ulotlar va tadbirlar o'tkazilmoqda, ularning o'ziga xosligi va maqsadga muvofiqligi baholanadi.

3-mezon: Ta'lim/ta'lim maqsadlariga erishish

→3-mezon PDCA ning “Tekshirish” bosqichiga mos keladi. 3-mezon ta'lim muassasasi tomonidan qo'yilgan ta'lim/ta'lim maqsadlariga qay darajada erishilayotganligini muassasa qanday tekshirishini tasdiqlaydi. Bu erda nafaqat yutuq darajasi, balki baholash usuli ham baholanadi.

4-mezon: Ta'limni yaxshilash

→4-mezon PDCA ning “Harakat” bosqichiga mos keladi. Amalga oshirilgan ta'lim qanday natijalar berganligini, natijalarni qanday hal qilish kerakligini va fikr-mulohazalar mexanizmi mavjudligini tasdiqlaymiz. Keyin ta'lim dasturlari sifatini doimiy ravishda yaxshilash va yaxshilash uchun fikr-mulohazalar qanday qo'llanilishi ham baholanadi.

Ushbu mezondan so'ng, JABEE akkreditatsiya standartlari universitetlar va kasb-hunar maktablarining muhandislik ta'lim dasturlari ma'lum darajadagi sifatga ega ekanligini ko'rsatadi. Shuning uchun 4 toifaning har biri talabalar va kompaniyalar ishonchini qozonishda muhim element hisoblanadi. Ta'lim muassasalari uchun esa, bu standartlar uzluksiz ta'lim dasturlarini o'z-o'zini takomillashtirish va o'sish ko'rsatkichlari hisoblanadi.


☆eslatma: Ushbu maqola JABEE veb-saytida chop etilgan tarkibga ishora qiladi va muallifning shaxsiy talqiniga asoslanadi. E'tibor bering, tushuntirish JABEEning rasmiy talqinidan farq qilishi mumkin, chunki men buni iloji boricha oson tushuntirishga harakat qildim.

About Me

My photo
2008-yilda Buyuk Britaniyaning Birmingem universitetida mashinasozlik bo‘yicha doktorlik dissertatsiyasini himoya qilganman. Mashinasozlik yo'nalishi bo‘yicha PhD darajasini olgandan so‘ng, 2012-yilgacha “Toyota Industries” korporatsiyasida muhandis lavozimida faoliyat olib borganman. So‘ngra Nagoya universiteti muhandislik fakultetida pedagogic va ilmiy faoliyatimni davom ettirdim. 2020-yildan Islom Karimov nomidagi Toshkent davlat texnika universiteti prorektori va 2022-yildan esa ushbu universitetda professor lavozimida faoliyat yuritmoqdaman.

Contact Form

Name

Email *

Message *

Popular Posts

QooQ