(142) JABEE akkreditatsiya mezonlarining xususiyatlari: ta'lim muassasalarining o'ziga xosligi va mustaqilligini hurmat qilish

Wednesday, May 24, 2023

Muhandislik ta'limi sifatini ta'minlash (JABEE)/Quality Assurance of Engineering Education (JABEE)

t f B! P L

JABEE akkreditatsiya standartlari Yaponiya ta'lim muassasalariga ta'lim dasturlari sifatini ta'minlash va ularning qiymatini aniqlashda katta yordam beradi. JABEE akkreditatsiya standartlari ta'lim muassasalarining o'ziga xosligi va mustaqilligini hurmat qiladi. Bu erda biz JABEE akkreditatsiya standartlari to'rt bandga bo'lingan holda ta'lim muassasalarining o'ziga xosligi va mustaqilligini qanday hurmat qilishini tushuntiramiz.

(1) Standartlar faqat harakatlar doirasini ta'minlaydi

→JABEE akkreditatsiyasi ma'lum bir ta'lim siyosati yoki usulini yuklamaydi, faqat ta'lim tizimini rivojlantirish uchun "ramka" beradi. Bu muassasalarga o'z missiyasi va maqsadlariga muvofiq o'z ta'lim dasturlarini ishlab chiqish va takomillashtirish bo'yicha ko'rsatmalar berishga qaratilgan. Ushbu ko'rsatmaga rioya qilgan holda, ta'lim muassasalari o'zlarining xususiyatlari va ehtiyojlariga ko'ra eng mos keladigan ta'lim strategiyasini tanlashda erkindirlar.

(2) Ta'lim muassasalari o'quv va ta'limning aniq maqsadlarini, ta'lim usullarini, yutuqlar darajasini, baholash mezonlarini, takomillashtirish usullarini va boshqalarni mustaqil ravishda belgilaydilar.

→JABEE akkreditatsiyasi ta'lim muassasalariga aniq ta'lim/ta'lim maqsadlarini, ta'lim usullarini, yutuq darajalarini, baholash standartlarini va takomillashtirish usullarini mustaqil ravishda belgilashga da'vat etilganligi bilan tavsiflanadi. Bu mustaqillik ta’lim muassasalariga o‘z xususiyatlari, muhiti va o‘quvchilar ehtiyojlariga mos keladigan ta’lim dasturlarini moslashuvchan tarzda ishlab chiqish, ta’lim sifatini doimiy ravishda oshirishga hissa qo‘shish imkonini beradi.

(3) Ta'lim mazmuni va usullari JABEE standartlarida ko'rsatilgan doiradan chetga chiqmasa, ta'lim muassasalari tomonidan erkin o'zgartirilishi mumkin.

→Ta'lim muassasalari JABEE standartlari doirasidan chetga chiqmasa, o'z ta'lim mazmuni va usullarini o'zgartirishi mumkin. Bu institutlarga o'z dasturlarini o'zgaruvchan ijtimoiy va ishlab chiqarish ehtiyojlariga yoki talabalarning qiziqishlari va maqsadlariga moslashtirishga imkon beradi. Bu erkinlik ta'lim muassasalarida ijodkorlikni rag'batlantirsa-da, JABEE standartlari bilan ta'minlangan doirani saqlab qolish ham ta'lim sifatini ta'minlaydi.

(4) Ta'lim sifatini uchinchi shaxsga taqdim etilgan hujjatli dalillar bilan tekshirish

→JABEE akkreditatsiyasi tashkilot o'z ta'lim sifatini kafolatlaganligini ko'rsatish uchun uchinchi tomon tomonidan hujjatli ko'rib chiqishni talab qiladi. Ushbu dalil hujjatlari ta'lim dasturini ishlab chiqish, amalga oshirish, baholash va takomillashtirish bosqichlarida yaratilgan mavjud hujjatlardir. Bu institutlarga o'qitish amaliyotlari doimiy ravishda yuqori standartlarga muvofiqligini ko'rsatish va yanada takomillashtirish uchun fikr-mulohazalarni olish imkonini beradi.

Shunday qilib, JABEE akkreditatsiya standartlari ta'lim sifatining izchilligi va shaffofligini ta'minlagan holda ta'lim muassasalarining o'ziga xosligi va mustaqilligini hurmat qilish bilan tavsiflanadi. Mustaqillikni hurmat qiladigan JABEE standartlari ta'lim muassasalari uchun o'z ta'lim maqsadlariga erishish va ta'lim sifatini saqlab qolish uchun foydali ko'rsatmalar sifatida ko'rib chiqilishi mumkin.


☆eslatma: Ushbu maqola JABEE veb-saytida chop etilgan tarkibga ishora qiladi va muallifning shaxsiy talqiniga asoslanadi. E'tibor bering, tushuntirish JABEEning rasmiy talqinidan farq qilishi mumkin, chunki men buni iloji boricha oson tushuntirishga harakat qildim.

About Me

My photo
2008-yilda Buyuk Britaniyaning Birmingem universitetida mashinasozlik bo‘yicha doktorlik dissertatsiyasini himoya qilganman. Mashinasozlik yo'nalishi bo‘yicha PhD darajasini olgandan so‘ng, 2012-yilgacha “Toyota Industries” korporatsiyasida muhandis lavozimida faoliyat olib borganman. So‘ngra Nagoya universiteti muhandislik fakultetida pedagogic va ilmiy faoliyatimni davom ettirdim. 2020-yildan Islom Karimov nomidagi Toshkent davlat texnika universiteti prorektori va 2022-yildan esa ushbu universitetda professor lavozimida faoliyat yuritmoqdaman.

Contact Form

Name

Email *

Message *

Popular Posts

QooQ