IT texnologiyalari rivojlanishi bilan bilim olish hech qachon oson bo'lmagan. YouTube’da bepul ma’ruzalar o‘qiydigan universitetlar soni va o‘rganish oson bo‘lgan sharhlovchi videolar soni ortib bormoqda va ta’limdagi mintaqaviy tafovutlar deyarli yo‘qolganini aytish mumkin.
Endi bilim katta farq emas, balki talabalar va o'qituvchilar o'rtasidagi munosabatlarni qayta ko'rib chiqish vaqti keldi. Boshqacha aytganda, o‘quvchilar ham, o‘qituvchilar ham ijodkor bo‘lishni maqsad qilishlari kerak emasmi?
Men Oʻzbekiston universitetlari taʼlim kelajagini koʻzlagan holda TRIZ (Ixtiro va ijod uchun muammolarni hal qilish nazariyasi)dan foydalanishlarini istardim. Umid qilamanki, professor-o‘qituvchilar talabalarga bir tomonlama bilim o‘rgatmaydilar, balki bir-birlarining nuqtai nazaridan foydalanib, yangi qiymat yaratadilar.
TRIZ bunday hamkorlikda yaratilgan vaziyatlarda juda foydali. Muammoni hal qilish va g'oyalarni yaratishga ijodiy yondashish orqali talabalar va professor-o'qituvchilar birgalikda ishlashlari mumkin bo'lgan echimlarni topishlari mumkin.
No comments:
Post a Comment