Men Toyota Group kompaniyasining xodimi sifatida besh yillik tajribaga egaman. U yerda ishlab chiqarish liniyasi ishchisi sifatida avtomobillarni yig‘ish bo‘yicha yarim yillik tajriba ham kiritilgan. Jismoniy mehnat og'ir edi, lekin u erda tajriba bebaho edi. Endi men buni shu erda baham ko'raman.
Meni eng katta taassurot qoldirgani har bir jarayon uchun qo‘llanmaning mavjudligi edi. Ular buni "standart ish kitobi" deb atashgan. Qo'llanmada har bir vazifaning barcha bosqichlari illyustratsiyalar bilan tushunarli tarzda tushuntirilgan. Har kim ushbu qo'llanmaga murojaat qilgan holda mashq qilish orqali ishni behuda bajarishi mumkin. Albatta, operator ushbu qo'llanmaga muvofiq ishni aniq bajarishi qat'iy talab qilinadi.
Ish bilan bog'liq muammo yuzaga kelganda, ishchi qo'llanmaga amal qilgan holda, muammo qo'llanmada tasvirlangan ish tartibida bo'lishi kerak. Shu sababli, jarayondagi barcha ishchilar muammoning sababini topish uchun birgalikda harakat qilishadi. Va ular qo'llanmani joyida tuzatadilar. Bu shunga o'xshash muammolar hech qachon takrorlanmasligini ta'minlaydi.
Sifat menejmenti aynan shunday harakatlarni nazarda tutadi. Har bir inson nafaqat muammoni hal qilish, balki uni takrorlashning oldini olish uchun birgalikda harakat qiladi. Shuning uchun bu qo'llanma mavjud. Va menimcha, Toyota-ning kuchli tomonlaridan biri bu qo'llanmadagi ko'rsatmalarga qat'iy amal qila oladigan har bir xodimning halolligi.
No comments:
Post a Comment