Muhandislik ta'lim dasturlari sifatini kafolatlashni maqsad qilgan akkreditatsiya organi sifatida JABEE o'z faoliyati orqali ta'lim sifatini oshirishda muhim rol o'ynaydi. JABEE tomonidan o'rnatilgan akkreditatsiya standartlari to'rtta toifadan iborat bo'lib, ularning har biri ta'lim dasturlari sifatini ta'minlashda muhim omil hisoblanadi. Bu yerda biz “3-standart: Ta’lim va tarbiya maqsadlariga erishish” mavzusiga to‘xtalib, uning mazmuni va ahamiyatini tushuntiramiz.
“3-mezon: Ta'lim va ta'lim maqsadlariga erishish” PDCA tsiklining “Tekshirish” bosqichiga to‘g‘ri keladi, bu esa ta’lim dasturlarini doimiy takomillashtirish va o‘sishini rag‘batlantiradi. "3-mezon: Ta'lim va ta'lim maqsadlariga erishish" talabalarning talab qilinadigan o'quv va ta'lim maqsadlariga erishganliklarini vaqti-vaqti bilan tekshirish uchun mo'ljallangan. Natijada dasturni amalga oshirish holati tasdiqlanishi va natijalarga ko'ra takomillashtirish nuqtalarini topish mumkin. Shuning uchun buni "Tekshirish" bosqichiga tegishli deb hisoblash mumkin.
Quyida “3-mezon: Ta'lim va ta'lim maqsadlariga erishish”ning o‘ziga xos mazmuni keltirilgan.
3-mezon: Ta’lim va tarbiya maqsadlariga erishish
3.1 O'quv va ta'lim maqsadlariga erishish
Maqsadlarga erishish uchun baholash uchun dasturlar quyidagilarga javob berishi kerak:
・Har bir fanning maqsadiga erishish darajasini baholash metodikasi va “Syllabus”da koʻrsatilgan mezonlar boʻyicha tekshirish kerak.
・Barcha bitiruvchilar oʻqish va taʼlim maqsadlariga erishganliklari tekshirilishi va tasdiqlanishi kerak.
Ushbu yutuqni baholash boshqa dasturlarda (boshqa kafedralar yoki boshqa ta'lim muassasalarida) olingan kreditlarni akkreditatsiyadan o'tkazishni o'z ichiga oladi.
3.2 Bitiruvchilarning yutuq darajasini bilim va qobiliyat nuqtai nazaridan baholash
Dastur o'z ta'lim va ta'lim maqsadlariga erishgan barcha bitiruvchilar o'zlarining ta'lim va ta'lim maqsadlariga kiritilgan (a) dan (i)gacha bo'lgan bilim va qobiliyat istiqbollari mazmunini egallaganligini tekshirishi va tasdiqlashi kerak.
No comments:
Post a Comment